De afgelopen jaren mocht ik voor DIVERSE bekende namen werken, zoals Levi’s, DE KOFFIEJONGENS en pulitzer amsterdam. maar ook bij nieuwe/opkomende merken voel ik me thuis.
MIJN portfolio is breed. maar er is wel degelijk een gemene deler tussen de merken waar ik voor werk: de wereld een beetje mooier, bewuster en/of inclusiever maken.
ik houd van merken met een missie.
Neeve
PR Strategy, PR Management, Influencer Marketing, Creative Direction
Neeve is een duurzaam modelabel dat voorziet in de allermooiste premium basics. Het merk produceert in Portugal, kiest haar stoffen steevast met zorg, produceert twee collecties per jaar en laat diverse designs steeds weer terugkomen. Neeve wil de snelheid uit de mode halen en fashion weer eenvoudiger maken. Sinds eind 2023 mag ik de PR van Neeve op me nemen en we hebben reeds mooie resultaten behaald, waaronder in titels als Vogue (meerdere publicaties, waaronder een 1/1e pagina), JAN, Elle, Cosmopolitan, AndC, Marie Claire en Elegance. Ook verzorgde ik influencer samenwerking met met name enkele namen, die style-wise midden in de doelgroep vallen, zoals Tricja Cotterrill, Doortje Smithuizen, Jeanine Tebbe, Selena Mual en Marlijn Hoek. Voor de SS25 collectie van Neeve mocht ik de Creative Direction voor de campagneshoot samen met Simone van de Vlist op me nemen. Een van de beelden van die shoot is hierboven te zien.
robuust
Influencer Marketing
Robuust is een onwaarschijnlijk stijlvol, minimalistisch interieurmerk met een duurzaam hart. Het wordt geleidt door Job en Niek, twee ambitieuze ondernemers met grootse plannen! Robuust zit in de lift, maar de zichtbaarheid mocht nog groter en dus zetten we samen een influencercampagne op. Klein, maar gericht. We benaderden een 10-tal influencers en besloten uiteindelijk met zo’n 6 mooie namen samen te werken, waaronder Danielle Kempen & Chloe Leenheer. Personal brands die gekozen werden om de stijl én levensstijl die ze uitdagen. Een stijl die 1 op 1 aansluit bij Robuust. Kwalitatieve influencermarketing zou je dat kunnen noemen…
boothclub amsterdam
PR Management
Boothclub Amsterdam opende in februari 2024 haar deuren. Wat Boothclub Amsterdam is? Een ruimte op Raamsteeg nr 2 in de Negen Straatjes, die twee vintage photobooths bevat. De hang naar tastbare fotografie is de afgelopen jaren onwijs toegenomen, zo getuige bijvoorbeeld de rij die geregeld te vinden is bij het befaamde analoge fotohokje bij het Hoxton hotel op de Herengracht. Maar ook analoge camera's zijn de afgelopen jaren bijvoorbeeld niet om aan te slepen. Boothclub Amsterdam speelde in op deze populariteit door twee vintage photobooths (1 digitaal, 1 analoog) toe te voegen aan het fotohokjes-aanbod in onze hoofdstad. Dat vroeg om een mooi persbericht, welke mooi werd opgepakt. We realiseerden onder andere zichtbaarheid in: Parool, NSMBL, Barts Boekje, LINDA. & Vogue.
Face factory
PR Strategy & PR Management
Face Factory is een initiatief van Hayeda Abbasi en haar man Yama. Hayeda runt een business waarin ze natural beauty promoot en voor velen toegankelijk maakt. Met andere woorden: Face Factory is een beautykliniek, maar wel eentje waarbij al de schoonheid die een persoon reeds bezit centraal staat. Naast deze bewuste beauty-insteek is ook het verhaal van Hayeda zelf uiterst inspirerend. Ze vluchtte uit Afghanistan, liet alles achter en bouwde handmatig in Nederland een compleet nieuw leven op, inclusief dus een beautykliniek met maar liefst twee vestigingen (eentje in Amsterdam en een in Leeuwarden). Beide verhaallijnen besloten we richting pers te pluggen en dat leverde fijne publicaties op, onder andere in/op: JAN magazine, Marie Claire, Harpers Bazaar, MirrorMirror Magazine, Metro Nieuws.
Foto credits: Pulitzer Amsterdam
Pulitzer amsterdam &
kimpton de witt
PR Strategy, Creative Direction, PR Management, Influencer Marketing
Voor Pulitzer Amsterdam en Kimpton De Witt (beiden hotels die onder Lore Group vallen) mocht ik in 2022 een drietal projecten op me nemen. Voor Pulitzer Amsterdam mocht ik een samenwerking met een ander groot merk voor het hotel uitwerken. Daarnaast heb ik samen met het team van Pulitzer de strategie voor Pulitzer’s Bar voor de komende drie jaar uit mogen schrijven. Voor Kimpton De Witt mocht ik een compleet nieuw concept ontwikkelen, genaamd Café Celia. Het resultaat is vanaf februari 2022 te bezoeken.
hooghoudt
Hooghoudt is een eigenzinnige familiedistilleerderij uit Groningen. Binnen het bedrijf, dat lokaal opereert, wordt geinspireerd, geexperimenteerd en geïnnoveerd. Daarmee maakt men de jenever categorie weer relevant voor een breder publiek. Voor de laatste twee productlanceringen mocht ik meedenken over de PR angle en de PR-campagne uitrollen. Resultaat? Diverse publicaties in met name vakmedia, lokale media en food en beverage gerelateerde media. Maar ook werd er over Hooghoudt gepubliceerd in titels als Villa D’Arte en FHM.
Foto Credits: Presstigieux
RENS KROES - mijn lifestyle guide
PR Management, PR Event Management, Content Creation.
Eind 2018 was ik verantwoordelijk voor de PR rondom het nieuwste boek van Rens Kroes ‘Rens - Mijn Lifestyle Guide’. Ik mocht publicaties realiseren bij media als Vogue, Viva, RTL Boulevard, AndC, Cosmopolitan, Glamour en Yoga Magazine. Ook organiseerde ik de bijbehorende boeklancering in de vorm van een perslunch voor 60 personen. Tot slot schreef ik mee aan een deel van de content rondom het boek.
Foto credits: Eduard Nijgh
tos gallery
PR Strategy, Brand Strategy, PR Management
Van Parijs tot Amsterdam; TOS gallery verovert de wereld. Sinds 2017 zorg ik samen met designer Tosca Soraya Otten voor zoveel mogelijk PR rondom haar fashion label TOS gallery. De afgelopen jaren wisten we zowel binnen de Amsterdamse als binnen de Parijse mode- en kunstbranche vele journalisten en influencers met TOS gallery in contact te brengen. Enkele publicaties waar we trots op zijn: Vogue, AndC en ELLE.
andc
Columnist
Voor andc.tv schreef ik in 2017 en 2018 teksten met een knipoog. Niet het geijkte clickbait verhaal, maar korte online stukjes met karakter.
Foto credits: Amandine Kuhlmann
soda
Brand Strategist
Voor SODA make-up creëerde ik samen met Anne van Laarhoven (Annecdote) de brandguide, bedacht de merknaam, schreef productnamen, creëerde missie, visie & strategie en schreef de copy guidelines. In februari 2018 werd SODA in 750 winkels in Rusland gelanceerd.
de koffiejongens
PR Strategy, PR Management, Influencer Marketing
De Koffiejongens voerden nog geen actieve PR-campagnes toen ze bij me aanklopten. Voor een merk met zo’n mooie boodschap (koffiedrinken kan ook op bewuste wijze heel erg lekker zijn) en missie (in 2023: 0 emissie) moest daar natuurlijk verandering in komen. We gingen samen aan de slag en dat leverde in 1,5 jaar tijd realiseerden we zo’n 50 publicaties, waaronder zelfs een cover-interview. We bereikten titels zoals: Foodies Magazine, JFK Magazine, Volkskrant, Residence, Marketing Tribune, BNR, Grazia, Elegance, VROUW en Vogue. De totale waarde hiervan betrof meer dan €125.000,-. Ook zetten we samen voor het eerst influencersamenwerkingen op poten. Naast een mooie verzameling micro-influencers, postten ook influencers zoals Jet van Nieuwkerk, Marlieke Koks & Fockeline de Jong over De Koffiejongens.
Easywalker
PR Management & PR Event Management
Gedurende anderhalfjaar mocht ik de PR voor diverse Easywalker lanceringen op me nemen, met als hoogtepunt het PR-event rondom de Easywalker Harvey5. De summer picnick werd in het leven geroepen als logisch einde van een fijne citystroll, waarvoor de Harvey5 stroller van Easywalker helemaal voor gemaakt is. Het resultaat: een tafel vol pers, influencers én hun kids in de Hoftuin in Amsterdam (een oase van rust in onze dynamische hoofdstad), prachtige gerechten geserveerd door Ninour, klein-gezongen live muziek van Natalja Majoor, een branded koffiekar (want wat is een citystroll voor de gemiddelde ouder zonder koffietje) en een bos zelf samen te stellen bloemen voor mee naar huis. Zo’n 70 shares op Instagram waren het resultaat, met in totaal ongeveer 100.000 views midden in de doelgroep. Daarnaast draaiden we dus ook diverse PR-campagnes, met publicaties in/op titels zoals: LINDA., Talkies, Kek Mama, Happy in Shape, Ouders van Nu etc.
StudioSOPHIEHOSPES
PR Strategy & PR Management
Sophie Hospes is een creatieve wervelwind. Ze heeft een steady following op Instagram en inspireert velen daar dagelijks met haar volhardende, doeltreffende en originele manier van een business runnen. Sophie is de owner van StudioSophieHospes; een creative international agency met specialisme op graphic design, branding en innovatieve toepassingen als AI en CGI. Tijd om haar visie én werk aan de spreekwoordelijke man te brengen. Begin 2024 creëerden we samen een PR- strategie. Vervolgens rolden we het eerste deel van haar campagne uit. Resultaat? Een podiumplek op The Self-Made Summit, een eigen column op Bedrock.nl, een online publicatie op Elegance.nl en een print-interview in Happy in Shape.
the manda
PR Management, Influencer Marketing
Neem een ambitieuze fashion fanaat die een groen hart en bovendien bakken commerciële ervaring. Laat haar een knappe tas ontwerpen en daar een pracht van een merk omheen ontwikkelen en je hebt een bedrijf dat de wereld in mag. Wat mij betreft dan ten minste. En dus zette ik samen met owner van The Manda, Precilla Sydney een PR-campagne op poten. Eentje met resultaat. The Manda was onder andere zichtbaar op/in: Vogue, Happy in shape, Bedrock, Elegance, JAN, Textilia.
fairf
Content Creator, PR Manager
Fairf is verf met een missie. Fairf betreft namelijk duurzame verf. Verf die CO2 opneemt in plaats van uitstoot en daarmee een verf die de wereld kan veranderen. Voor Atelier Melon mocht ik alle webteksten optekenen, meedenken over socials en de PR campagne rondom hun listing bij Karwei uitrollen. Die laatste leidde tot publicaties in titels als: Happy in Shape, Fonk, CityMom & LINDA..
Foto credits: Maria Bodil
aia*
PR Strategy, PR Management
De owners van Aia*, Hugo en Simone - broer en zus - kwamen eind 2021 bij mij terecht met hun idee: ze startten samen een duurzaam én stijlvol sexual wellness brand en vroegen of ik hen wilde helpen bij de uitrol in de media van dit nieuwe merk. Begin 2022 mocht ik meedenken over de campagne + het merkverhaal dat we voor hen zouden gaan pitchen. Later dat jaar mocht ik de daadwerkelijke publicaties voor hen realiseren. Aia was te zien in titels als Quote, LINDA, Happinez, Parool, Bedrock, ELLE, Cosmopolitan en Harpers Bazaar.
Foto credits: Nathalie Tamaela
éLALA TEQUILA
PR Strategy, PR Management, PR Event Management
ÉLALA Tequila is het allereerste Nederlandse tequila-merk, opgezet door een industry-leading corporate manager en een rondreizende yoga instructrice; Iris en Ambre. Twee vrouwen die niks liever willen dan tequila introduceren als een stijlvolle drank, met liefde gemaakt en de moeite waard om bewust van te genieten. ÉLALA Tequila is een feministisch merk dat ernaar streeft om enkel te werken met vrouwelijk talent, van productieketen tot marketing. Mexicaans talent heeft hierbij, gezien de afkomst van hun product, nog eens een extra streepje voor. In 2021 mocht ik ÉLALA Tequila helpen bij het optekenen van de eerste grove lijnen van hun brandstory, het PR-aspect van de productlancering, het tikken van het lanceringspersbericht en het realiseren van publicaties in titels als: LINDA., Holland Herald, Numéro Magazine, Quote, Marie Claire, ELLE, AndC en diverse food and beverage gerelateerde titels. Ik hielp ÉLALA ook bij de organisatie van hun lanceringsevent.
Foto Credits: Anouk Fotografeert
The Self-Made Summit
PR Strategy, Comms Strategy, PR Management
Op 7 maart 2019 vond voor de eerste editie van The Self-Made Summit plaats: Hét carrière event voor ambitieuze vrouwen. Ik was tijdens deze eerste editie verantwoordelijk voor de PR. Een greep uit de titels waarin The Self-Made Summit onder de aandacht werd gebracht: FD Persoonlijk, Het Jeugdjournaal, NU.nl, LINDAnieuws, Bedrock, Vogue, De Volkskrant en Marketing Tribune. Tijdens editie 2 (oktober 2020) werd mijn rol van PR manager uitgebouwd naar die van Communicatie Manager. Naast PR was ik nu verantwoordelijk voor alle communicatie; van socials tot leaflets en van website tot nieuwsbrieven. In 2023 mag ik opnieuw de PR van het event verzorgen.
HORNBACH
Copywriter
Voor HORNBACH denk ik sinds 2016 creatief mee over diverse campagnes. Van social media tot radio commercials en van nieuwsbrieven tot landelijke campagnes. Daarnaast schrijf ik een groot deel van de ‘buiten de lijntjes’ teksten die je van de grootste bouwmarkt van Nederland gewend bent. Vreemde concepten, opvallende ideeën en stoere content; dat is waar het bij HORNBACH om gaat.
oona
PR Manager
Voor Oona Agency mocht ik in het najaar van 2020 aan diverse projecten mijn bijdrage leveren. Ik volgde persberichten op voor Levi’s, Morphe en Colgate. Daarnaast organiseerde ik een sport-challenge voor Talisker Whiskey.
lulu & mozzie
Creative Direction, PR Management, Marketing Management
Lulu & Mozzie is een kindercontent brand dat is opgericht door Jaap van den Heuvel en mijzelf. Het is in het leven geroepen om kinderen én ouders te laten genieten van fijne kinderliedjes. Lulu & Mozzie zijn twee vrolijke karakters die leven in een vrolijke wereld vol zachte kleuren. Ze bieden een vriendelijke tegenhanger op de grote hoeveelheid onrustige kindermuziek en -videocontent die vandaag de dag online beschikbaar is. Bij Lulu & Mozzie vind je de bekende kinderliedjes in een nieuw jasje en klassieke muziek met speciaal voor kinderen geschreven teksten. Het idee achter Lulu & Mozzie is: ouder en kind dichter bij elkaar brengen met kwalitatieve muziek en dito video’s die beiden aanspreken; samen genieten van kids entertainment. Binnen Lulu & Mozzie ben ik verantwoordelijk voor zowel de Creative Direction van het overall merk als de video’s die we maken. Daarnaast manage ik alle marketing & PR-campagnes die we vanuit ons eigen merk draaien.
Foto Credits: Carin Deben
vaderland
PR Strategie & PR Management
Vaderland is een boerderij/restaurant in het Brabantse Nederwetten. Hier wordt groen en puur gekookt op gastronomisch hoog niveau. Lianne (5e generatie boer, 39 jaar oud) en Joep (chefkok en wildplukker) runnen samen - naast een gezin - deze boerderij, boerderijwinkel én dit restaurant. Lianne zwoor altijd de boerderij van haar vader niet over te nemen en ging na de middelbare school dan ook iets heel anders gaan doen; ze volgde een opleiding aan de Design Academy in Eindhoven en studeerde daar cum laude af. Ze bouwde een mooie carrière op binnen de ontwerp-wereld. Toen haar ouders echter stopten met hun melkveehouderij en ze zag hoe het eraan toe ging in de wereld mbt klimaat, maar ook de kwaliteit van leven van de mens, besloot ze haar design-skills anders in te gaan zetten dan ze in eerste instantie bedacht had: tegen alle verwachtingen in nam ze tóch de boerderij over en ontwerpt nu, samen met haar man Joep, via deze weg het boerenleven én bijbehorende manier van eten, van de toekomst. Zichtbaarheid was het enige wat nog ontbrak, dus bedachten we een PR-strategie en rolden deze uit. Met resultaat. Vaderland was onder andere zichtbaar in: Foodies Magazine, Libelle, LINDA., AndC, Barts Boekje, TULP Magazine en Residence.
van mook fiscalisten
PR Management, Content Strategie, Content Creation
Als female fiscalist besloot Suzan van Mook dat het tijd was om eens wat meer de spotlight te pakken. Niet alleen omdat het als vrouw in een mannenwereld soms flink aanpakken is, ook omdat Suzan laat zien dat je binnen een wereld van hiërarchie en vaste regeltjes het toch op je eigen manier kan doen. Een missie waar ik per direct door geïnspireerd raakte. We besloten zowel een socialstrategie op te tekenen als een PR-campagne. Dat resulteerde in enkele LinkedIn posts, Insta-content voor maar liefst 6 maanden en publicaties in/op: Quote, FD, Libelle en Elegance.
tess keijzer
PR Strategy, PR Management, PR Event Management
Tess Keijzer lanceerde begin 2024 haar boek Moedig Leiden vanuit je Hart; een pakkend boek over 'hartintelligentie'. Er bevinden zich zo’n 40.000 neurale cellen in het hart bevinden? (Bron: Heartmath Institute). Samen vormen ze een complex netwerk dat onafhankelijk van het brein functioneert: een klein brein in ons hart, als het ware. Dat kleine brein heeft een unieke wijsheid in zich. Tess Keijzer (MSc. Sociale Psychologie en Heart Leadership Expert) dook de afgelopen jaren in de wereld van de moderne wetenschappen met betrekking tot de ‘intelligentie’ van het hart. Haar opgedane kennis, expertise en persoonlijke ervaringen leidden tot Tess haar eigen model; een methode om vanuit je hart te leven én leiden. Dáár gaat Tess haar boek over en daar wilden we natuurlijk ruchtbaarheid aan geven! Met succes. We realiseerden publicaties in/op onder andere: Talkies, Bedrock Magazine, Happinez, Hannelore in je oren, Kukuru, Vogue, Happy in Shape & Elegance. Ook hielp ik Tess bij de organisatie van haar boeklancering.
Foto credits: Karen van Duivenbode
Atelier melon
Comms Strategy, PR Strategy, PR Manager
Atelier Melon is een merk met een missie. Het stijlvolle zwangerschapslabel wil dat ervoor wil zorgen dat toekomstige mama’s in een periode waarin vrijwel alles lijkt te veranderen, ten minste één ding kunnen behouden: hun stijl. Het doel hierachter?
Zelfverzekerde zwangere vrouwen, die de vrijheid voelen to feel all the feels. Een boodschap die ik maar al te graag hielp verspreiden. Voor Atelier Melon mocht ik de complete Communicatie Strategie optekenen en uiteindelijk was ik verantwoordelijk voor de PR campagne die leidde tot publicaties in titels als: AndC, LINDA, JAN magazine, Marie Claire, Happy in Shape en Talkies Magazine. Ook bemiddelde ik tussen Atelier Melon en enkele influencers mbt een gifting in ruil voor content.
LEVI’S
PR Management, Marketing Management, PR Event Management
In 2019 ondersteunde ik de PR- en Marketing afdeling van Levi’s NL. Ik hield socials bij, verzorgde diverse seedings, organiseerde in-store events en was verantwoordelijk voor de lancering van het nieuwe Serif-logo in hotel Droog. Mijn grootste Levi’s-project betrof het organiseren van een influencer-trip naar Parijs tijdens Paris Fashion Week. Dit nam ik geheel op me; van het bedenken van het concept tot eventmanagement en begeleiding op locatie.
Foto Credits: Imke Panhuijzen
amsterdam fashion week
Marketing Manager, Creative Direction
Gedurende zomer 2016 en winter 2017 mocht ik op interimbasis de functie van Marketing Manager Amsterdam Fashion Week vervullen. Met een enthousiast en kundig team om me heen, is gezorgd voor re-branding van het merk. Een mooie uitdaging, die onder andere leidde tot een treffende campagne waar ik, tot op de dag van vandaag, zeer trots op ben. Eveneens werd in deze periode het platform www.fashionweek.nl gelanceerd waardoor ik eveneens medeverantwoordelijk was voor de content op dit platform en de uitgebreide verslaggeving met betrekking tot de modeweek zelf.
Stay okay
Copywriter
In het najaar van 2017 gaf ik een workshop gegeven aan het marketing en sales team van Stayokay. Het onderwerp: Hoe vind je de juiste tone of voice? Al tijdens de workshop was resultaat duidelijk zichtbaar en de reacties na afloop waren zeer enthousiast.